City Chic opening in the U.S. vs Plus Size Fashion in the Middle East
9:07:00 AMGood morning all,
I am particularly annoyed by the fact that City Chic had to close, a little over a year ago now. It came back to my mind because I just came across an article on Facebook talking about Plus Size retailer City Chic opening six locations in the U.S.
Plus Size Retailer City Chic Is Opening Six Locations In The USA!
Promoting Plus Size Retailer City Chic when it first came here to Jeddah, Saudi Arabia was not done properly at all! It was a happy surprise to see the shop open but a weird surprise when it closed
(too soon - not even a year through). I am not sure what happened or if Saudi society is ready for a plus size fashion 'revolution' yet. Quite ironic though, knowing that the average Saudi woman is above size 14 and 16 (if not more). I don't think anyone was aware that it even existed. It is truly a shame. I loved shopping there. Any chance to reconsider?
The MENA region (Middle East & North Africa) is missing out on what is going on the West, in terms of plus size fashion. I can't quite specify the real reason behind this delay. Two aspects arise first.
[ONE] Arab women get all worked up over luxury brands and shrink from high street fashion
[TWO] Their concept of beauty is synonymous to perfection, which entitles massive plastic surgery, unhealthy diets, always fighting to hit that size 0 with a disturbingly inflated upper body. Not an exaggeration, it is real.
Both points taken to the extremes come together as a recipe for zero hope for women who are sizes 14 and above. The media is the region is as cruel as the one bloggers such yourselves are fighting. But right now, no one other than me has been fighting against this image, these delusional standards that the media calls beauty and perfection. I've always struggled with fashion. But now that more of my confidence is regained, thanks to the plus size movement, I am trying with the time I have to talk and keeping talking about it.
I used to write for a local magazine here. They loved the idea: tackling a rising fashion movement that includes mottos such body-positivity, confidence, empowerment, beauty, fashion at any size, curves, anti-bullying, anti-fat-shamming, embracing our assets. But, that didn't last long too! The editor-in-chief changed so she decided to cut me off and that my features and monthly articles were not part of her godzilla plan to sabotage more young minds, and brainwash more women readers to stick to the mainstream, no matter what it took. They promote the same b.s. any other typical women magazine is promoting. There is nothing wrong with that, but I guess we just need some BALANCE. A bit of both worlds...
-----------
Bonjour à toutes,
Je suis particulièrement agacée par le fait que City Chic a dû fermer, il y a un peu plus d'un an maintenant. Ça m'est revenu à l'esprit parce que je suis tombé sur un article sur Facebook:
City Chic ouvre Six emplacements aux États-Unis!
City Chic Store | Mall of Arabia, Jeddah - Saudi Arabia |
La campagne publicitaire pour City Chic, à son arrivée à Djeddah - Arabie Saoudite était quasi-inexsitante! C'était une heureuse surprise de voir la boutique ouverte, mais une surprise bidon quand il a fermé
(trop tôt - même pas un an après ouverture). Je ne sais pas ce qui s'est passé ou si la société saoudienne est prête pour une "révolution" de la mode taille plus. C'est assez ironique si, sachant que la femme saoudienne moyenne fait du taille 14 et 16 (si pas plus). Je ne pense pas que le monde était au courant que la boutique existait. C'est vraiment dommage. J'adorais faire du shopping là-bas. Possible de revenir?
La région MENA (Moyen-Orient et Afrique du Nord) est en retard par rapport à l'Ouest, en terme de mode taille plus. Je n'arrive pas tout à fait à préciser la vraie raison derrière ce délai. Deux aspects se présentent en premier.
[UN] Les femmes Arabes sont fixées sur les marques de luxe et méprisent la mode highstreet (mode à prix abordable sans avoir l'air cheap)
[DEUX] Leur perception de la beauté est synonyme de perfection, qui autorise la chirurgie plastique massive, un mauvais régime alimentaire, toujours en lutte pour arriver à la taille 0 et s'offrent une paire de 'melons' artificiels pour le dessert. Je n'exaggère pas, c'est la réalité.
Les deux points pris à l'extrême forment ensemble une recette espoir zéro pour les femmes qui font du taille 14 et plus. Les médias de la région sont aussi cruels que partout ailleurs. Et pour l'instant, personne autre que moi ne lutte contre cette image, ces normes délirantes que les médias appellent la beauté et la perfection physique. J'ai toujours eu du mal avec la mode depuis que j'étais ado. Mais maintenant que ma confiance est retrouvée, grâce au mouvement de mode taille plus, je dois en parler et continuer d'en parler.
J'avais l'habitude d'écrire pour un magazine local ici. Ils avaient adoré l'idée: surligner un mouvement de mode montant qui comprend des slogans tels la confiance, l'amour-propre, le respect de soi, la beauté, la mode pour toute taille, les rondeurs, anti-intimidation, anti-fat shamming, etc... Mais, cela n'a pas duré longtemps. La rédactrice en chef a changé, et elle a décidé de me retrancher des ses équations et que mes articles mensuels ne faisaient pas partie de son plan-godzilla de gâcher les esprits de la jeunesse, tout en s'appuyant sur un lavage de cerveau des lectrices. Les médias encouragent les mêmes concepts. On a besoin d'un équilibre. Une voix qui puisse représenter les femmes rondes dans notre côté du monde. On est en plein hibernation...
0 comments